Skip navigation

3 weken geleden heb ik een interessante presentatie bijgewoond tijdens Professional Imaging van Dave Black over Light painting. Dit is het maken van een foto in het donker, maar waarbij je niet flitst, maar je het onderwerp tijdens een lange belichting, met een zaklamp verlicht. Je kan dus hele bijzondere lichteffecten creeeren.

Vanavond even geexperimenteert met een fles whisky. Camera op statief, scherpstellen en dan de autofocus uit. Belichting op Manual, ISO 100/F11/20 sec.  Achteraf niet helemaal een geslaagd onderwerp, omdat de fles het licht reflecteert en er dus lichtstrepen op de fles komen. Maar voor een eerste poging ben ik wel tevreden. Ik heb nog meer voorwerpen waar ik zoiets mee wil doen, dus ik kom hier nog op terug.

Light painting

Light painting

One Comment

  1. Voor een eerste poging vind ik het er al heel mooi uit zien ;-). De strepen licht zou je met bewerking nog weg kunnen halen.


Geef een reactie

