Skip navigation

Net terug van mijn vakantie, kreeg ik van mijn zwager de uitnodiging om de volgende dag een biertje te gaan drinken op Ameland, alvast voor mijn verjaardag. Nou ligt Ameland niet om de hoek, dus had hij bedacht om maar te gaan vliegen. Vliegen? Ja, een collega van hem is hobby-piloot en moet jaarlijks een aantal vlieguren maken om zijn brevet te kunnen behouden. En omdat het huren van een vliegtuigje best prijzig is, neemt hij graag betalende passagiers mee. Zodoende trakteerde mijn zwager mij op een vliegreisje naar Ameland.

Eerst moesten we naar vliegveld Lelystad, vanwaar we naar Ameland zouden vertrekken. Via een kleine omweg over mijn geboorteplaats, kwamen we na 50 minuten aan op een zonnig Ameland. Even 5 minuutjes lopen en je ben in het gezellige plaatsje Ballum, waar we op het terras een biertje nuttigden. De terugweg was in 40 minuten iets sneller, want we gingen nu rechtstreeks en hadden iets wind mee.

Een erg leuke ervaring om Nederland eens van boven te zien. Grote verschillen tussen bv de nieuwe landerijen in de polders en de oude gronden van Friesland. En een erg orgineel verjaardagskado!

Take-off van Lelystad Airport

Take-off van Lelystad Airport

Klaverblad bij Heerenveen

Klaverblad bij Heerenveen

Mijn ouderlijk huis

Mijn ouderlijk huis

Lijnenspel

Lijnenspel

We naderen Ameland

We naderen Ameland

Centrum van Ballum

Centrum van Ballum

Windmolen

Windmolen

Lijnenspel

Lijnenspel

Geef een reactie

