Skip navigation

Zaterdagavond speelde mijn neefje in het U12 team van Black Stars Rhenen tegen Arnhemia Eagles. Dit gaf mijn de gelegenheid om weer eens wat nieuws te gaan proberen: fotograferen van een indoor sportwedstrijd.

Ik had wel eens gelezen dat je lichtsterke lenzen nodig hebt in een sporthal en inderdaad, hoewel het er voor het menselijk oog licht genoeg is, moest ik de camera tot de uiterste limieten pushen om nog enige acceptabele foto’s te kunnen maken.
Ik heb de ISO maar meteen op 3200 gezet, maar met de 70-200 F4 kwam ik nauwelijk aan een sluitertijd dan 1/200. Toch wel het minimum om nog enigzins bewegingsonscherpte te voorkomen. Ik ben daarom ook snel overstapt op de 18-55 lens met beeldstabilistatie.  Dat kon makkelijk omdat ik dicht op het veld kon werken.  Ik snap nu waarom de lichtsterke lenzen en snelle bodies vereist zijn bij sportfotografie.

Hieronder een serie van die wedstrijd (Black Stars heeft ruim gewonnen en is met nog een paar wedstrijden te gaan al kampioen).

Update 9-4-2011: Het team is nu officieel kampioen en is op gepaste wijze gehuldigd. Foto’s hiervan staan op: MijnAlbum

Basketball1

Basketball1

Basketball2

Basketball2

Basketball3

Basketball3

Basketball4

Basketball4

Basketball5

Basketball5

Basketball6

Basketball6

Basketball7

Basketball7

Basketball8

Basketball8

One Comment

  1. Ik zag je post op het EOS-forum en kom even kijken. Ziet er mooi uit wat je maakt. Ik zie dat je ook erg blij bent met je 70-200, hier zit ook een blije bezitter!

    GRoel


Geef een reactie

