Skip navigation

Na een herfstvakantie onderbreking van 4 weken, mocht ik eindelijk weer naar school. We hebben vandaag eerst de opdrachtfoto’s van elkaar bekeken en besproken. De opdracht om een drieluik te maken waarbij kleur een belangrijke rol speelt, was op verschillende manieren uitgevoerd.
Zo was er een serie met kleurpotloden, een serie met Nespresso apparaat, cups en kopje, maar natuurlijk ook diverse herfstfoto’s. Zelfs was er 1 die hetzelfde gedaan had als ik met mijn zwart/wit en kleur foto.

Mijn foto’s werden redelijk positief beoordeeld, vooral de boomstammen in de mist viel in de smaak. Enige kritiek was er op een paddestoelfoto, waarbij het licht te veel recht van achter kwam en ik dus beter van opzij had kunnen fotograferen.

Daarna hebben we het gehad over de rol van de flitser. Hoe deze bv  te gebruiken als invulflitser bij moeilijke lichtsituaties, bv bij tegenlicht. Na de lunch hebben we ivm het regenachtige weer nog eea geoefend in een studio.

De dag werd afgesloten door het tonen van foto’s van fotografen waar we een “klik” mee hebben.

Weer een lange, vermoeiende maar erg interessante dag (en de volgende keer meer studiofotografie, iets waar ik erg naar uit kijk).

Bomen in de mist

Bomen in de mist

Paddestoel1

Paddestoel1

Paddestoel2

Paddestoel2

2 Comments

  1. Leuk dit te zien! Binnenkort een rondje lopen om bij te praten?

  2. Is goed. Roep maar een dag.


Geef een reactie

