Skip navigation

Vanmiddag zijn Thomas en ik even naar de Hoge Veluwe gegaan om naar de Bronst van de Edelherten te kijken. We waren niet de enige, het was erg druk bij de wildspotplekken. Nou is mijn telezoomlens niet een van de grootste, maar wat je daar ziet slaat echt alles (en het zijn vooral mannen die de grootste hebben).

We hadden de auto buiten de poort laten staan en zijn met de witte fietsen het park ingefietst. Beetje een gok, want er was regen voorspeld. Maar achteraf was het maar goed dat we op de fiets waren, er was bijna geen parkeerplek te vinden voor de automobilisten. (En het is gelukkig droog gebleven.) Toen we aan kwamen, kwamen er vrijwel direct herten uit de bossen te voorschijn. Eerst de vrouwtjes, maar al gauw ook een mannetje dat af en toe even zijn geburl liet horen. En omdat er een kudde iets verderop liep, werd er ook af en toe onder de mannetjes wat stoer gedaan.

Bronst1

Bronst1

Bronst2

Bronst2

Bronst3

Bronst3

Bronst4

Bronst4

5 Comments

  1. Vooral die “grote jongens” met camouflage-print… Dat zal echt geholpen hebben πŸ˜‰

    Wel mooie plaatjes Hans! Hoe staat het met het werkstuk “in de straat”? Ik zie iets spannends in de hijskraan van de Tollekamp en dan vooral in het donker…

  2. Dank je, al had ik liever een zonnetje gehad.
    Werkstuk “mijn straat” is naar de afdrukcentrale gestuurd. Ik zal na de beoordeling wel een collage plaatsen. Gelukkig is mijn straat erg lang en erg divers. Je zal in zo’n saai nieuwbouw straatje wonen…. πŸ˜‰
    Ik zal eens opletten op de kraan, ik zie ’s nachts eigenlijk alleen een felle lamp.

  3. Ik bedoel die lampen ook πŸ˜‰ Tegen schemer, diepblauwe hemel… Moet iets moois van te maken zijn. Zeker als je de ondergaande zon door de nieuwbouw kan strikken… Ohw wat een idee toch weer haha

    Enne… zo saai is mijn straat niet hoor, er komen iedere dag hele volksstammen langs… maar gelukkig niet aan πŸ™‚

  4. Als het echt donker is gaat het idd niet lukken, maar misschien iets eerder op de avond wel. Ik heb het al eens geprobeerd toen het echt donker was, maar toen overstraalden de lampen te veel. Ik zal het wel eens proberen.

    Overigens, ik heb nog het idee gehad om op zondag hoedjes te gaan fotograferen in mijn straat, maar dat wordt denk ik niet gewaardeerd πŸ˜‰ .

  5. De derde is mooi en de laatste grappig. Zouden die herten nou ook daar samenkomen omdat al die fotografen zo’n bijzonder schouwspel voor hen is? πŸ™‚


Geef een reactie

